reklama

Plynovod v Plaveckom Štvrtku smrdí...

„Zbúrajú nás. Tak, či tak nás zbúrajú. Sme na plyne.“ hovorí Robo. Obzerám sa po okolí, hľadám niečo, čo by nasvedčovalo tomu, že tam vedie vysokotlakový plynovod. Viem, že tadiaľ vedie. Viem to už dlho. Od kedy do osady chodím, mi je to jasné. Nikto o tom nemá pochybnosti. Ani ja nie. Bolo by fajn vedieť, kadiaľ presne. Tie domy sú najviac v ohrození. Najlepšie bude, ak pôjdem rovno do SPP.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Na technickom úseku sedel pán za veľkým monitorom. Povedala som mu, o ktoré územie sa zaujímam a spýtala sa kadiaľ vedú plynovody. Na veľmi podrobnej mape sme našli oblasť rómskej osady v Plaveckom Štvrtku. „Pani, tam nie sú žiadne plynovody. Ani vysoko- ani nízkotlakové." Povedal. Vypleštila som oči. „Nemôžu tam byť plynovody inej spoločnosti?" pýtam sa ďalej. „Nie, to je vylúčené. Bol by dosť veľký malér, keby sme o nejakom, dokonca vysokotlakovom plynovode nevedeli." odvetil. „A nejaký zabudnutý, alebo tajný, či zahraničný? Akýkoľvek?!" pýtam sa ďalej. „Nie!" znie opäť odpoveď...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O dva dni neskôr sa náhlim nazad. Potrebujem oficiálne vyjadrenie. Teraz tam už sedel iný pán. Našťastie. Asi by som vyzerala ako idiot, keby som prišla s tou istou požiadavkou. Opäť som mu položila tie isté otázky (zodpovedal ich rovnako) a ešte pár ďalších: „Je možné, aby tam nebol nejaký plynovod zakreslený?" „Môže sa stať, že tam nie sú zakreslené úplne nové prípojky do domácností, ale tie sú nízkotlakové a je to otázka niekoľkých dní, kedy sa zakreslia. Okrem toho na mieste, kde ukazujete, vysokotlakový plynovod byť nemôže už len z bezpečnostných dôvodov. Popri ceste vedú dva a tá je vzdialená len 340 metrov". Tomuto som celkom nerozumela, ale to vtedy nebolo dôležité. „. Ak by niekto tvrdil, že je tam plynovod, musel by to nejako dokázať. A nie zákresmi, ale vykopať ..." zakončil. S oficiálnym vyjadrením som odpochodovala domov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po nejakom čase sa istý pán Králik, zamestnanec SPP, vyjadril pre medzinárodnú mimovládnu organizáciu, že v danej oblasti nie sú plynovody SPP, ale spoločnosti Nafta a.s. Konfrontovala som dotyčného pána s tým, čo som sa dozvedela na technickom úseku a medzi iným sa ho pýtala, ako je možné, že technický úsek SPP nevie o týchto plynovodoch vôbec a on tvrdí, že sú tam. Na to mi odpísal, že on „len počul od miestnych obyvateľov, že tam sú plynovody Nafta. a.s.". Opäť som chcela vedieť, prečo píše do oficiálneho prehlásenia SPP niečo, čo nemá overené a len „to odniekiaľ počul". Ďalej som chcela vedieť, prečo tam chodia pracovníci SPP (podľa výpovedí miestnych chodili do osady autá spoločnosti SPP a Nafty a.s. v sprievode miestnej polície) na výjazdy, ak vlastne oni o tých plynovodoch ani nevedia. K tomuto sa už pán Králik nevyjadril. Akokoľvek, SPP asi nebude jediná firma, v ktorej je neporiadok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zohnala som územný plán obce. Bol v ňom zakreslený oný plynovod, ktorý zatiaľ pre mňa ešte oficiálne neexistoval. Bol tam zakreslený aj obchvat, ktorý pán starosta plánuje postaviť na mieste terajšej rómskej osady, keď docieli jej zbúranie. A podľa tohto plánu bola celá ulica „bielych" domov v bezpečnostnom pásme plynovodu (10-15), dva „biele" domy dokonca v ochrannom pásme a v 240 metrovom bezpečnostnom pásme stanice Nafta a.s. môže byť podľa môjho odhadu aj 40 „bielych" domov, ochranné pásmo takejto stanice nepoznám, tak nemám odhad. Napísala som teda do spoločnosti Nafta a.s. a spýtala sa na existenciu plynovodov. Pani mi napísala, nech jej pošlem projekt a návrh a oni potom uznajú, či tadiaľ vedie plynovod, alebo nie (poznamenám, že podľa plánu obce by malo ísť o spojovací plynovod medzi stanicami podzemných zásobníkov v Plaveckom Štvrtku a Lábe). Tak som odpovedala, že nemienim investovať do vypracovanie projektov a návrhov, kým som si nie istá, že tam nie sú plynovody. Nie je tam žiadne značenie a ak mi neodpovedia, budem považovať stanovisko SPP za relevantné. Poslala som jej zoznam parciel, na ktorých podľa územného plánu bol plynovod a pridala som ďalšie parcely, cez ktoré celkom určite neviedol. Pani mi odpísala, že „cez všetky uvedené parcely vedú plynovody spoločnosti Nafta a.s." ... ???

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vôbec neviem, aký záver si mám z tohto vyvodiť. Viem ale, že pán Slezák, starosta obce Plavecký Štvrtok, pre spoločnosť Nafta a.s. pracoval dlhé dlhé roky.

Možno by stálo za to chytiť krompáč, začať kopať a presvedčiť sa o existencii plynovodu. Len tak. Pre istotu. :-)

Zuzana Pálošová

Zuzana Pálošová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím, že som vyrástla. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu