reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zuzana Pálošová

Zuzana Pálošová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myslím, že som vyrástla. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Malí veľkí ľudia

Zuzana Pálošová

Malí veľkí ľudia

Stretla som známu na konferencii. Hovorila, že ma už sleduje dlhší čas a hodila by som sa do ich tímu. Zavolala ma na pohovor. „Kedy?“ pýtam sa. „Teraz hneď!“ prekvapila ma. Tak sme šli, hoci bolo už neskoro po obede. V priestoroch Asociácie pre kultúru vzdelávanie a komunikáciu nás už čakala jej šéfka. Porozprávala som jej čo som robila v minulosti a šéfka prikývla. „Zuzka, ale tu sa pracuje.“ ukončila pohovor. Vtedy som ešte nerozumela, čo tým myslí. Však ja viem, ja pracujem. Furt. Pracovala som vtedy pre viac mimovládnych organizácií a plus mínus jedna... Za pokus to stálo.

  • 25. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Plynovod v Plaveckom Štvrtku smrdí...

Zuzana Pálošová

Plynovod v Plaveckom Štvrtku smrdí...

„Zbúrajú nás. Tak, či tak nás zbúrajú. Sme na plyne.“ hovorí Robo. Obzerám sa po okolí, hľadám niečo, čo by nasvedčovalo tomu, že tam vedie vysokotlakový plynovod. Viem, že tadiaľ vedie. Viem to už dlho. Od kedy do osady chodím, mi je to jasné. Nikto o tom nemá pochybnosti. Ani ja nie. Bolo by fajn vedieť, kadiaľ presne. Tie domy sú najviac v ohrození. Najlepšie bude, ak pôjdem rovno do SPP.

  • 26. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Ja tým Rómom tak závidím...

Zuzana Pálošová

Ja tým Rómom tak závidím...

Fakt! Nie je väčšia výhra, ako byť Rómkou. Však si to len predstavte! Zapnete telku, a ste tam. Každý deň môžete o sebe počúvať. A samé skvelé veci. Že na vás idú miliardy, že vás zadarmo vysterilizujú, postavia barak, že ste včera znásilnili starenku a vykradli obchod, prípadne zapichli niekoho... Toľká pozornosť, toľká sláva od slušných občanov! Čo všetko sú ochotní spraviť, aby ste sa prispôsobili im, i keď ani nechcú, aby ste s nimi žili. Breivik, Kotleba či Bauchová vás vytrvalo pozývajú do wellness táborov, kde by vaše pohodlie bolo chránené dvojitým plotom a  samopalmi. Poklona až po zem týmto trpezlivým hrdinom!

  • 19. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
Na margo nepokojov

Zuzana Pálošová

Na margo nepokojov

Toto nebude článok. Skôr hold. Hold hviezdam, ktoré vedia, že jedinou cestou je multikulturalizmus. Hold fanúšikom, ktorí neprídu o zdravý rozum. Hold všetkým, ktorí v klipoch nie sú, ale najradšej by tam boli.

  • 10. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Dorezal? 2 alebo ako Adriána odretardovalo

Zuzana Pálošová

Dorezal? 2 alebo ako Adriána odretardovalo

Pred niekoľkými mesiacmi som písala o mojom malom kamarátovi Adriánovi. Našiel v škole na parapete zaostrený príborový nožík a nesúc ho do zborovne sa cestou pobil s ďalšími dvomi spolužiakmi a všetci sa doráňali. A ako sa to patrí na slušné a kompetentné učiteľky, zavolali najprv TV Markízu, potom záchranku a nakoniec rodičov. Samozrejme bulvár urobil z Adriána potenciálneho rómske vraha a následky nenechali na seba dlho čakať. Samozrejme pančelky zabudli na detail, že za deti v škole zodpovedajú oni a obzvlášť za tie, ktoré sú v špeciálnych triedach pre mentálne postihnuté. Tak, ako Adrián. Ale to bude zas iný príbeh.

  • 5. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
reklama
Rozprávka o Behringove a zabudnutom zvitku

Zuzana Pálošová

Rozprávka o Behringove a zabudnutom zvitku

Kde bolo tam bolo, bola raz jedna krajina zvaná Behringovo. Ležala v strede starého kontinentu, medzi skalnatými Tatrami a rozvodneným Dunajom. Meno dostala po šľachticovi z polostrova, ktorý túto krajinu mal rád. Šľachtic považoval za pravých ľudí len tých, ktorí mali krivé nohy. Do ostatných nemilosrdne strieľal, alebo by najradšej nemilosrdne strieľal. V Behringove žilo veľa krivonohých. A tak, ako sa patrí na slušných behringčanov, celou silou bojovali proti tým, ktorí krivé nohy nemali Až kým si nevyslúžili obdiv grófa z polostrova a unikátne, vysokovážené pomenovanie Behringovo.

  • 27. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Dediť sa dajú len bielkoviny alebo o neexistencii rás

Zuzana Pálošová

Dediť sa dajú len bielkoviny alebo o neexistencii rás

Niektorí z vás to iste zažili. Máte pedagogickú prax, treba odučiť nejaké hodiny. Učiteľka, ktorá vás má na starosti, vám povie, že sa musíte držať učebníc, a keď si ju vypýtate, povie, že ani študenti nemajú a ona má len jeden výtlačok. Tak si sadnete za počítač a browsujete s nádejou, že ju nejaký šikuliak zavesil na web.

  • 31. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 131x
  • 73
Dievčatko od bane

Zuzana Pálošová

Dievčatko od bane

Bol novembrový deň. Taký zúfalý. Do údolia uzavretej bane, obďaleč od obce, sme dorazili poobede. Lesy objímali toto miesto a nemilosrdne v ňom zakonzervovali ikony zašlej éry. Symbolizovali chyby našej „civilizovanej“ spoločnosti a najpohodlnejšie riešenie: nechať ich v starej bani, spolu s ľuďmi, nepozerať sa a hrať sa na hrdinov, ktorí zvrhli neprijateľný režim...

  • 7. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Slušným občanom...

Zuzana Pálošová

Slušným občanom...

O používaní pojmov Róm a „cigán" sa popísalo už veľa. Polemizuje sa o tom na všetkých fórach. Pojem „cigán", „Cigáň" či „cigáň" je v každom zmysle hanlivý. Môže označovať člena heretickej sekty, či „cinuceho gangstra"... nech je pôvod tohto slova akýkoľvek, význam rozhodne nie je lichotivý. A navyše: je to exoetnonymum, ktorým tento národ označkovali naši rasisticky zmýšľajúci predkovia. Dokonca slovo „cigán" v rómčine ani neexistuje.

  • 25. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Dorezal?

Zuzana Pálošová

Dorezal?

„To nebolo tak!“ rozhorčí sa Adrián. „Ten nôž som našiel v triede na parapete.“ „Bol to nabrúsený príborový nožík, ale odtiaľto to nevzal,“ ukazuje jeho mama kompletnú sadu príborových nožov, ktoré sú beztak iné.

  • 24. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu